Przejdź do głównej zawartości

Zmiany

No i znowu zmieniłam wygląd.
Myślę, że to już będzie ostateczny kształt tego bloga ( przynajmniej na razie:)
Jakoś mi to,co było do tej pory nie bardzo pasowało.
W ramach tego co daje Blogger ten szablon wydaje mi się  najlepszy.
Jeśli ktoś miałby na ten temat inne zdanie i chciałby się wypowiedzieć, to proszę bardzo:)

**************************************

A teraz, wracając jeszcze do szacunku.


Oglądałam jakiś dokument, którego tytułu niestety nie pamiętam.
Opowiadał o grupach skautów z Libii.
Tak na marginesie - u nas wielu chciałoby pozbyć się religii i Boga z życia publicznego, tam, jak zresztą we wszystkich krajach muzułmańskich, wszystko zaczyna i kończy się na Bogu.
Mam mieszane uczucia, bo chociaż moim marzeniem jest, żeby wierzący w swoich poczynaniach kierowali się przede wszystkim wiarą i przykazaniami, to widok małych dzieci recytujących chórem jakieś deklaracje, formułki, wykrzykujących swoje uwielbienie czy trzeba czy nie trzeba, to wszystko trochę mnie przeraża.
Zresztą sam fakt, że w tych krajach dzieje się tak bardzo źle, daje chyba do myślenia.
Cóż myślę, że to też kwestia kultury.

Jednak przesłanie płynące z filmu jest jak najbardziej pozytywne.


Młodzi ludzie, którzy zajmują się grupami skautów, to chłopcy 18 -19 letni.
To, co rzuca się w oczy przede wszystkim, to ich patriotyzm. Czczą swoich bohaterów, rozmawiają o przyszłości Libii, chcą brać udział w głosowaniu. Pracują ze skautami, żeby ich kraj w przyszłości był lepszy i piękniejszy.
Nam wydaje się to może trochę dziwne. Tak mówią zwykle, jeśli mówią, ludzie, którzy mają więcej lat.
Jednak biorąc od uwagę fakt, co ci chłopcy już widzieli, co przeżyli, to, że pomagali dźwigać z gruzów zrujnowane domy, to doskonale tłumaczy ich sposób myślenia i postrzegania rzeczywistości.

Sprawa druga to oczywiście ta wspomniana wcześniej religijność, można powiedzieć, że wręcz fanatyczna momentami.

I przez to wszystko przebija chęć normalnego, spokojnego życia, w pokoju. Szacunek dla innych.
Gdzieś delikatnie przebija się chęć, żeby spróbować porozumieć się z przeciwnikami inaczej niż przemocą.
To jest coś, co trzeba wyłapać wśród słów o wrogach, krzywdach, bólu...
Ale to jest, jeśli się dobrze wsłuchać, taka malutka iskierka.

A kończy się ten film wizytą skautów u sióstr zakonnych.
Zbliża się Boże Narodzenie, więc dzieci z różami w dłoniach udają się do siedziby sióstr, żeby okazać szacunek dla nich i dla ich wiary.

To piękny obrazek i dający nadzieję.
Może od tych małych dzieci zacznie się zmiana na lepsze?

******************************************************************

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kościół to my. Pamiętacie?

foto: Elfin Czy wszyscy już zapomnieliśmy o tym? Przeczytałam wczoraj artykuł Pawła Lisickiego " Europa nie jest drugim Rzymem ". Zanim poczytacie dalej, co chcę powiedzieć, przeczytajcie go. Nie jest długi. Nie napawa optymizmem, bo też sytuacja, w jakiej jesteśmy, nie nastraja do optymizmu. Bardziej chyba jednak od wymowy samego artykułu powaliły mnie niektóre komentarze.

Magda Prokopowicz

Miałam dziś jeszcze nawiązać do tematu modlitwy, bo kiedy pisałam dwa ostatnie posty, pojawiło się w mojej głowie kilka wspomnień i refleksji na ten temat. Jednak dzisiaj będzie zupełnie inny temat. O modlitwie jeszcze napiszę. Dlatego, że obejrzałam film dokumentalny, który bardzo mną poruszył, bardzo mnie wzruszył i bardzo dużo wciąż mi uświadamia. Nie mogę zapomnieć o jego bohaterce . O bohaterce, której już nie ma, która niedawno odeszła.

Co powiedział papież Franciszek

Przeglądając kilka dni temu Internet natknęłam się na taki news: Bóg nie ma magicznej różdżki. To słowa papieża Franciszka, w których odniósł się do związku pomiędzy teorią Wielkiego Wybuchu i teorią ewolucji, i istnieniem Boga. Krótko, treściwie i na temat chciałoby się powiedzieć. Nie będę streszczać, bo możecie przeczytać całość sami i sami wyciągnąć wnioski TUTAJ .