Przejdź do głównej zawartości

Wołanie o pokój, przyłącz się

Na świecie jak wiadomo dzieje się źle i coraz gorzej.
Dlaczego?
Czy to wina okrutnego Boga, który z nas drwi i się nami bawi, jak chcą niektórzy?
Czy to wina ludzkiej głupoty, nieczułości, braku współczucia, bezmyślności...każdy doda, co będzie chciał.


Ja osobiście uważam, że to ta druga opcja jest powodem całego tego bagna, które nas otacza.
Nic jednak nie jest stracone, jeśli się opamiętamy i zaczniemy żyć według sumienia, jeśli zaczniemy zwracać uwagę i dbać jedni o drugich.
Kiedy zaczniemy się modlić.

Może już wiecie, a może nie, dlatego właśnie dzisiaj piszę, że papież Franciszek prosi wszystkich - chrześcijan i niechrześcijan o pomoc w przywróceniu pokoju na świecie





„Niech wołanie o POKÓJ
wzniesie się głośno,
aby dotarło do serc
wszystkich ludzi i aby wszyscy złożyli broń i pozwolili,
by kierowało nimi
pragnienie pokoju.



Dlatego, bracia i siostry, postanowiłem ogłosić w całym Kościele
7 WRZEŚNIA,
WIGILIĘ ŚWIĘTA NARODZENIA MARYI,
KRÓLOWEJ POKOJU,
dniem POSTU i MODLITWY w intencji pokoju w Syrii,
na Bliskim Wschodzie i na całym świecie,
i także zapraszam, aby przyłączyli się do tej inicjatywy,
w sposób, jaki uznają za najbardziej odpowiedni,
bracia chrześcijanie niekatolicy, osoby wyznające inne religie
oraz ludzie dobrej woli.

Prośmy Maryję, aby pomagała nam odpowiadać na przemoc,
na konflikt i na wojnę siłą dialogu, pojednania i miłości.
Ona jest Matką:
niech Ona pomoże nam znaleźć pokój;
wszyscy jesteśmy Jej dziećmi!
Pomóż nam Maryjo, przezwyciężyć tę trudną chwilę
i zaangażować się w budowanie każdego dnia
i w każdym środowisku
autentycznej kultury spotkania i pokoju.

Maryjo, Królowo Pokoju, módl się za nami!”

Franciszek, Papież
Przyłączmy się. Mamy najlepszą okazję do tego, żeby się przekonać o sile modlitwy i żeby przekonać innych, że ma ona wielką moc i żeby przede wszystkim uratować setki, tysiące, a może i więcej istnień ludzkich.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kościół to my. Pamiętacie?

foto: Elfin Czy wszyscy już zapomnieliśmy o tym? Przeczytałam wczoraj artykuł Pawła Lisickiego " Europa nie jest drugim Rzymem ". Zanim poczytacie dalej, co chcę powiedzieć, przeczytajcie go. Nie jest długi. Nie napawa optymizmem, bo też sytuacja, w jakiej jesteśmy, nie nastraja do optymizmu. Bardziej chyba jednak od wymowy samego artykułu powaliły mnie niektóre komentarze.

Magda Prokopowicz

Miałam dziś jeszcze nawiązać do tematu modlitwy, bo kiedy pisałam dwa ostatnie posty, pojawiło się w mojej głowie kilka wspomnień i refleksji na ten temat. Jednak dzisiaj będzie zupełnie inny temat. O modlitwie jeszcze napiszę. Dlatego, że obejrzałam film dokumentalny, który bardzo mną poruszył, bardzo mnie wzruszył i bardzo dużo wciąż mi uświadamia. Nie mogę zapomnieć o jego bohaterce . O bohaterce, której już nie ma, która niedawno odeszła.

Co powiedział papież Franciszek

Przeglądając kilka dni temu Internet natknęłam się na taki news: Bóg nie ma magicznej różdżki. To słowa papieża Franciszka, w których odniósł się do związku pomiędzy teorią Wielkiego Wybuchu i teorią ewolucji, i istnieniem Boga. Krótko, treściwie i na temat chciałoby się powiedzieć. Nie będę streszczać, bo możecie przeczytać całość sami i sami wyciągnąć wnioski TUTAJ .